Slogan ovogodišnjeg Mjeseca hrvatske knjige Pričaj mi naglašava vrijednost pripovijedanja i pripovjedačkog umijeća, vrijednost pričanja priča pomoću kojih ljudski rod od davnina pokušava shvatiti sebe i svijet oko sebe.

Obilježavajući ovu vrijednu proslavu knjige i čitanja, pokušali smo aktivnostima aktivnog čitanja potaknuti učenike da zamišljaju, stvaraju te pričaju vlastite priče.

Učenici 5. 6. 7. razreda te učenici PŠ Orešac okušali su se u čitanju s predviđanjem, čitalačkoj strategiji kojom se nakon čitanja ulomaka priče učenici potiču da svojim predviđanjima dopunjavaju polazni tekst, upisuju se u njega i tako stvaraju novu priču.

Tijekom rada učenici su osvještavali svoje osjećaje, suradnički raspravljali, aktivno čitali da bi na kraju ispripovijedali novu, vlastitu verziju priče.

Povezivanjem čitanja i pripovijedanja podsjetili smo na poznatu činjenicu da bez čitanja nema ni pripovijedanja i da se ova dva umijeća, suvremenom digitalnom svijetu unatoč, ne mogu ničim zamijeniti.

Vlatka Valentić, knjižničarka

Skip to content